Blok B: Služba zákazníkovi v digitální době

Jaké možnosti nabízí současná doba pro zážitek, který by si měl zákazník odnášet z nákupu? A je možné vytvořit vztah mezi brandem a zákazníkem? Při pohledu na loga firmy Baťa si zákazník neměl vybavit pouze obuv, ale zážitek, který si odnese z prodejny. Jak dnešní firmy vytváří to „něco navíc“, aby si k nim zákazník vytvořil vztah? Jak nezískat pouze peníze zákazníka, ale také jeho přízeň a srdce?

Moderátoři:

Gabriela KONČITÍKOVÁ

Jakub MALOVANÝ

Petr ZELÍK – Oxalis

Petr Zelík je absolventem VŠE v Praze. V roce 1993 založil společnost OXALIS, která se zabývá dovozem, zpracováním a prodejem sypaných čajů a také výběrové kávy. Firma provozuje 26 vlastních specializovaných prodejen v České republice a 4 na Slovensku. V tuzemsku spolupracuje navíc s 30 franšízanty. Vedle domácí distribuce prodává OXALIS své produkty do 35 zemí světa.

Petr Zelík pravidelně navštěvuje čajové zahrady a kávové farmy v různých částech planety, na místě poznává pěstitele, výrobní procesy, ochutnává a vybírá produkty. Za čajem se vypravil několikrát na různá místa v Číně a Indii, navštívil Srí Lanku, Japonsko, Jižní Koreu, Jihoafrickou republiku. Za výběrovou kávou vyrazil do Panamy, Kostariky, Etiopie nebo Keni. Degustace čaje nebo kávy je jeho každodenní náplní. Zúčastnil se tisíců kontrolních nebo hodnotících ochutnávek. 

Vilém VLAŠIC – Lucky Alvin

Vilém Vlašic pochází ze Zlína a je spoluzakladatel velmi úspěšné rodinné firmy – Lucky Alvin, která vyrábí oříšková másla. Společnost založil se svou ženou, kdy oba hledali obor, ve kterém by mohli podnikat a měli k němu vášeň. Oříšková másla prodávají i do Spojených arabských emirátů. Společnost Lucky Alvin získala ocenění v rámci nejznámější celosvětové potravinářské soutěže Great Taste, což se dá připodobnit k potravinářským Oscarům. 

Michal RICHTR – Dynamo Design

Narozen roku 1966 ve Zlíně, odborný konzultant v oblasti corporate identity designu, absolvent Filozofické fakulty Masarykovy univerzity.
Problematice corporate designu se věnuje od roku 1992, kdy vedl tým, jenž vytvořil firemní styl pro OP Prostějov, za který získal Národní cenu za design.
V letech 1995–2007 pracoval jako managing director CID, později Ogilvy CID, první agentury v České republice specializované na corporate design a design management. Pod jeho vedením nebo supervizí vznikly desítky firemních stylů předních českých podniků a institucí (Agropol, OP Prostějov, Gumotex, Papirius, PPF, J&T, Zentiva, Credium, CS Cargo a další). Od roku 2010 působí v Dynamo design.
Své dlouholeté zkušenosti z oblasti brandingu a corporate designu sumarizoval ve výstavním projektu a knize CI.CZ 1990–2007. Zde společně s Alanem Zárubou popsal historii českého grafického designu, vybral a představil nejúspěšnější projekty z  oblasti vizuální komunikace a prezentace na českém trhu po roce 1990. Putovní výstavu ve spolupráci s českými centry shlédli diváci v Praze, Brně, Vídni, New Yorku a Tokiu.

Štěpán HEINIK – Elixeum

Rád by viděl svět v jeho dosahu zítra o něco lepší než je dnes.
20 let dodává informační systémy zákazníkům – od jednoduchých webů přes pokladní a logistické systémy po komplexní a individuální řešení či projekty.
Pochází z generace, která ještě považuje osobní kontakt za velmi důležitý – nicméně je potřeba využívat možností doby digitální pro rozšíření komunikačních možností.
Pracoval s klienty od korporátních obrů, přes střední a rodinné firmy, až po jednotlivce, kteří chtějí něco dokázat.

Zbyněk ROZSYPAL – Kovárna VIVA

Absolvent Fakulty managementu a ekonomiky UTB ve Zlíně. V roce 2004 dostal příležitost rozvíjet obchod Kovárny VIVA. V současnosti je jejím místopředsedou představenstva a obchodním ředitelem. Pravidelně zastupuje Svaz kováren ČR na jednáních evropské asociace Euroforge. Kovárna VIVA za posledních 20 let mj. navýšila svůj obrat více jak 6-ti násobně a vyrostla tak do největší zápustkové kovárny ve střední Evropě. Což by se nepodařilo bez vhodně nastavené tržní strategii a budování dlouhodobého vztahu s B2B zákazníky.

Ivan PETRŮV – Brašnářství Tlustý 

Ivan Petrův je inspirován odkazem Tomáše Bati a jeho podnikatelské principy využívá nejen při výrobě obuvi. Od roku 2013 řídí Brašnářství Tlustý a spol. Brašnářství staví na tradici české rukodělné výroby a se svými výrobky míří odvážně mezi mezinárodní špičku. Ctí baťovské motto: „Náš zákazník – náš pán!“ a během své podnikatelské činnosti prošel mnohými etapami, některé z nich byly pro brašnářství velmi těžké, k jejich překonání pomohla orientace na potřeby zákazníka. 

Gabriela KONČITÍKOVÁ – Nadace Tomáše Bati

Ředitelka Nadace Tomáše Bati, lektorka a spisovatelka odkazu filozofie Baťa. Dlouhodobě se věnuje studiu odkazu Baťa, je autorkou několika baťovských knih. V Nadaci Tomáše Bati působí od roku 2016, v rámci své odborné činnosti se věnuje možnostem aplikace Systému řízení Baťa do současného podnikatelského prostředí. Její přednášky jsou zaměřeny na specifické́ části Systému řízení Baťa, baťovský leadership a Soustavu řízení Baťa obecně.

Jakub MALOVANÝ – Nadace Tomáše Bati

Projektový a PR manažer Nadace Tomáše Bati. Publicista, redaktor a spisovatel. Pro Nadaci Tomáše Bati pracuje jako PR a projektový manažer. V letech 2013-2019 byl členem uměleckého souboru Městského divadla Zlín. Je autorem několika knih. Dlouhodobě se věnuje publicistické činnosti, na svém kontě má stovky článků a rozhovorů, pravidelně přispívá do kulturního magazínu inZlin. Od roku 2022 je členem Klubu H+Z. Profesně působil jako redaktor Českého rozhlasu a reportér CNN Prima News.

Marian Ležák – Město Luhačovice

Vystudoval obor Finance na Fakultě managementu a ekonomiky na Univerzitě Tomáše Bati ve Zlíně a od roku 2018 je starostou města Luhačovice, které se pod jeho vedením opakovaně stalo Nejlepším místem pro život ve Zlínském kraji. Za důležitou považuje komunikaci s občany, a právě změnu v náladě místních lidí a úspěšnou snahu o spolupráci mezi místními spolky a organizacemi vnímá jako zásadní. Jsou to hlavní důvody toho, proč se staly Luhačovice Nejlepším místem pro život ve Zlínském kraji. Pod jeho vedením prošlo město Luhačovice také svěží proměnou v oblasti propagace a společenského života.